lördag 25 december 2010

Bok: Sociala Medier - Emil Holmström & Erik Wiberg

Trogna läsare vet att jag för några veckor sedan sökte en mer djupgående bok om marknadsföring inom sociala medier. Det visade sig att det bara skulle ta någon vecka innan underbara förlaget Redaktionen fick ur sig en purfärsk bok om just detta, och trott eller ej så är den kalasbra.

Det jag saknat i tidigare litteratur på ämnet är i mångt och mycket det mer djupgående, att komma bort från "det här är facebook" och komma fram till "...och så här använder du det". Detta är något som Sociala Medier behandlar med bravur. Små, korta stycken guidar en genom lanseringsstrategier, uppbyggnad, kanalval och hur man håller kampanjer och övergripande marknadsföringsprocesser vid liv.

Boken köpes till fördel på Redaktionens egen hemsida och av personer som har något intresse av att jobba med eller inom sociala medier och marknadsföring.

/Sebastian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar