torsdag 27 januari 2011

Klockan två i toalettspegeln - fan vad jag har vind i seglen

Hej blogg. Jag har försummat dig utan vidare anledning egentligen. Jag har flera böcker jag borde skriva om. Flera händelser som kunde ha varit värda att dokumentera. Men icke.

2011 års första månad är snart över och mycket har hänt samtidigt som annat förblivit statiskt. I väntan på vadå? Filmkvällar, förkylningar, fester, kockskolor, skola och vardag. Till exempel så har jag äntligen fått tummen ur och installerat min diskmaskin. Sen visar det sig att den inte fungerar så ytterligare en person till måste komma hit och pilla lite. Suck.

Sen snurrar det i min skalle vad det gäller hur jag ska finansiera mitt liv. Önskar att jag bara kunde bestämma mig, skaffa lite pondus, spotta mig i näven och köra på. Men nej. Det kommer att bli bra. Förhoppningsvis vet jag mer inom någon vecka. Förhoppningsvis tänker jag då på att dokumentera det för allmän beskådan.

Idag ska jag träffa Caroline och Tjippen, vilket känns mycket trevligt. Imorgon så har jag lunchdejt med Anna som sedan kommer glida in i filmkväll i Hägersten. Gulddagar.

Bilden är från Dieselverkstaden 2004 när Svensk Pop spelade och mot slutet uppmanade hela publiken att äntra scenen och bidra. Jag rockar två instrument och bruden har jag ingen aning om vem det är. Det var en jävligt bra dag vill jag minnas. Och nu fick jag för mig att vara nostalgisk och läsa mina mina gamla bravader i min gamla sockerdrickadagbok. Men det får bli en annan dag.

Hepp. Nu måste jag klä mig för utgång. Vi hörs, kära kamrater.

Nu är det väl revolution på gång?

/Sebastian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar