lördag 19 februari 2011

I’m much wiser now, that’s how we walk

Jag tänkte testa meditation. Fick en spikmatta i julklapp efter att i år dissat det hela som en fluga. Jag har nu fastnat för den, jättemycket. Inte för att jag helt plötsligt vill känna mig lite new-ageig, utan mer för att det är förbannat skönt att bara ligga på den i en kvart eller två. Det i kombination med att jag senaste året haft fruktansvärt svårt att slappna av i huvudet. De få gånger jag känner hur tankar driver iväg kommer jag alltid på mig själv med att tänka "Åh, mina tankar är ofokuserade, gud vad skönt!", vilket visar sig vara ganska kontraproduktivt och jag hamnar åter i ett tänkande stadie. Jag måste lära mig att sluta tänka, eller åtminstone bara låtar tankar flyta iväg. Jag vet att det är ett fånigt problem, men ändå. Det ska bli intressant att ge det en chans, så jag har tankat hem lite podcast med nybörjarmeditation. Jag kanske återkommer om jag märker något resultat.

In other news så funderar jag mycket på syftet med den här bloggen. Jag inser att ingen förutom jag och min mor läser det här, vilket jag egentligen inte har något problem med då syftet med bloggen alltid varit att bara skriva av mig lite. Att ingen läser beror nog mest på att jag aldrig skriver. Jag funderar över det här och bloggen 2.0 tankegångarna är i rullning. Kan jag utveckla konceptet och varför bör jag göra det? Jag har en enastående skissplan. Vi får se hur det går med det där.

Ikväll ska jag dricka öl på söder med Emil och Emil. Det ska bli trevligt. Tänkte ladda upp med meditation och ett glas av min nya kärlek: bourbon.

Antonia hånar alltid mig för att jag är så fascinerad av våra katter, så jag lägger upp en bild på våra katter för att hon nog har rätt. På bilden syns även spikmattan.

Hej svejs, va.

/Sebastian

2 kommentarer:

  1. Det kanske mer beror på att du skriver om böcker och skrafs som jag inte gillar!

    SvaraRadera